Kõrgem Kunstikool Pallas
Logi sisse

Õppekava: MÖÖBLIDISAIN JA RESTAUREERIMINE 2013


Haridustase Rakenduskõrgharidusõpe
Kvalifikatsioon Rakenduskõrgharidusõppe diplom
EHIS kood 2275
Registreerimise kuupäev 23.08.2002
Õppekava grupp Kunstid
Akrediteerimise kuupäev
Akrediteeringu lõpp
Õppekava lühend 2275
Õppekava keel Eesti keel
Nominaalne õppeaeg 4 aastat
Õpingute üldmaht 240 EAP
Kohustuslike ainete maht 169 EAP
Spetsialiseerumiste maht 50 EAP
Kohustuslike vabaainete maht 21 EAP

Vastuvõtt

Keskharidust tõendav dokument, TKK sisseastumiseksamite edukas sooritamine ja vastuvõtt paremusjärjestuse alusel

Lõpetamisel saadud diplomi või kraadi nimetus

Rakenduskõrgharidusõppe diplom (mööblidisain ja restaureerimine, spetsialiseerumine disaini või restaureerimise suunal)

Lõpetamise dokument

Rakenduskõrgharidusõppe diplom, akadeemiline õiend,
diploma suplement

Eesmärk

1. anda kvaliteetne rakenduskõrgharidus mööbli valdkonnas spetsialiseerumisega disaini või restaureerimise suunal;
2. võimaldada mitmekülgsete erialaste teadmiste ja oskuste omandamist;
3. tagada iseseisva mõtlemis- ning otsustus- ja kohanemisvõimega spetsialistide ja/või loovkunstnike järelkasv;
4. luua valmisolek õpingute jätkamiseks magistriõppes, samuti pidevaks enesetäiendamiseks muudes vormides ning elukestvaks õppeks.

Kvalifikatsioon

kõrghariduse esimene aste,
Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase,
Euroopa elukestva õppe kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase

Valikuvõimalused õppekava läbimiseks

Üldmoodul ja erialamoodul: kohustuslik.
Valik- ja vabaainete moodul: kohustuslik on valida 3 üldainete valikploki vahel (vt õppekava moodulid); vabaaineid on võimalik valida TKK-s pakutavate vabaainete hulgast (igal semestril ca 10 ainet) ja teistest kõrgkoolidest. Spetsialiseerumised: Enne valiku tegemist on üliõpilased üldmooduli raames saanud 6 EAP mahus mõlema suuna laiapõhjalise tutvustuse. II kursuse lõpuks peab üliõpilane otsustama, kas ta valib disaini või konserveerimise/ restaureerimise suuna.

Õpingute jätkamise võimalused

magistriõpe

Õppekava ülesehitus

Õppekava (240 EAP) koosneb järgmistest moodulitest:

Üldmoodul 54 EAP
I Teoreetilised üldained 22 EAP
II Praktilised üldained 32 EAP

Valik- ja vabaainete moodul 21 EAP
I Valikplokk 10 EAP
II Avatud ja vabaained 11 EAP

Erialamoodul 65 EAP
I Erialased üldained 6 EAP
II Erialaained 59 EAP

Spetsialiseerumine A
Disaini suuna moodul 50 EAP
I Suunamooduli sissejuhatavad ained 4 EAP
II Suunamooduli teoreetilised ained 10 EAP
III Suunamooduli praktilised ained 36 EAP

Spetsialiseerumine B
Konserveerimise/restaureerimise suuna
moodul 50 EAP
I Suunamooduli sissejuhatavad ained 4 EAP
II Suunamooduli teoreetilised ained 10 EAP
III Suunamooduli praktilised ained 36 EAP

Praktikamoodul 50 EAP
Praktika ja praktilised projektid 31 EAP
Lõputöö-eelne praktika 4 EAP
Lõputöö 15 EAP

Õppekava õpiväljundid

Õppekava läbinu
- mõistab mööbli disaini ja restaureerimise põhimõisteid, toimemehhanisme ja funktsioone ühiskonnas;
- omab ülevaadet mööblidisaini ajaloost, tunneb nüüdisaegse mööblidisaini suundumusi;
- on võimeline jälgima ja analüüsima erialast teavet ja tegema järeldusi;
- on võimeline loominguliselt katsetama, genereerima ideid ja neid teostama;
- oskab rakendada ülesandest lähtuvalt sobivaid töövõtteid, materjale, tehnoloogiaid ja töövahendeid;
- on võimeline sünteesima omandatud teadmisi ja oskusi erialastest eesmärkidest lähtuvalt;
- on algatus-, organiseerimis- ja planeerimisvõimeline ning vastutustundlik nii individuaal- kui ka meeskonnatöös;
- lähtub tegevuses seadustest, erialastest normdokumentidest, kutse-eetikast ja ökoloogilistest aspektidest;
- omab aktiivset hoiakut ühiskonnas, suhtub sallivalt erinevatesse kultuuridesse, hoiakutesse ja väärtushinnangutesse;
- oskab erialaselt suhelda nii suuliselt kui ka kirjalikult eesti ja inglise keeles;
- on võimeline vastavalt spetsialiseerumisele tegutsema mööblidisaineri või mööbli konservaatori/restauraatorina;
- on võimeline loovaks ja pidevaks enesetäiendamiseks teoorias ja praktikas või edasiõpinguteks magistriõppes.




Vaata õppekavaaineid

eten