Kõrgem Kunstikool Pallas
Logi sisse

Õppekava: NAHADISAIN JA RESTAUREERIMINE 2019


Haridustase Rakenduskõrgharidusõpe
Kvalifikatsioon Rakenduskõrgharidusõppe diplom
EHIS kood 2267
Registreerimise kuupäev 23.08.2002
Õppekava grupp Kunstid
Akrediteerimise kuupäev
Akrediteeringu lõpp
Õppekava lühend 2267
Õppekava keel Eesti keel
Nominaalne õppeaeg 4 aastat
Õpingute üldmaht 240 EAP
Kohustuslike ainete maht 179 EAP
Spetsialiseerumiste maht 50 EAP
Kohustuslike vabaainete maht 11 EAP

Vastuvõtt

Keskharidust tõendav dokument, sisseastumiseksamite edukas sooritamine ja vastuvõtt paremusjärjestuse alusel

Lõpetamisel saadud diplomi või kraadi nimetus

Rakenduskõrgharidusõppe diplom (nahadisain ja restaureerimine; spetsialiseerumine disaini või restaureerimise suunal)

Lõpetamise dokument

Rakenduskõrgharidusõppe diplom, akadeemiline õiend,
diploma suplement

Eesmärk

anda kvaliteetne rakenduskõrgharidus nahadisaini valdkonnas spetsialiseerumisega disaini või restaureerimise suunal;
2. tagada iseseisva mõtlemis- ning otsustus- ja kohane- misvõimega spetsialistide ja/või loovkunstnike järelkasv;
3. võimaldada mitmekülgsete erialaste teadmiste ja oskuste omandamist ning soodustada loovuse ja isikupära arengut;
4. luua valmisolek õpingute jätkamiseks magistriõppes, samuti pidevaks enesetäiendamiseks muudes vormides ning elukestvaks õppeks;
5. ühendada õppekavas erialatemaatika aksessuaari- disainist köitekunsti ja restaureerimiseni, mis on nahakunsti õpetamise valdkonnas unikaalne.

Kvalifikatsioon

kõrghariduse esimene aste,
Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase,
Euroopa elukestva õppe kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase

Valikuvõimalused õppekava läbimiseks

Üldmoodul, eriala- ja praktikamoodul: kohustuslik.
Valik- ja vabaainete moodul: kohustuslik on valida kahe üldainete valikploki vahel (vt õppekava moodulid).
Vaba- ja avatud aineid on võimalik valida Pallases pakutavate ainete hulgast ja teistest kõrgkoolidest

Suunamoodulid: kohustuslik on valida disaini ning konserveerimise/restaureerimise suuna vahel.

Õpingute jätkamise võimalused

magistriõpe

Õppekava ülesehitus

Õppekava (240 EAP) koosneb järgmistest moodulitest:

Üldmoodul 52 EAP
I Teoreetilised üldained 20 EAP
II Praktilised üldained 32 EAP

Valik- ja vabaainete moodul 23 EAP
I Valikplokk 12 EAP
II Valik- ja vabaained 11 EAP

Erialamoodul 65 EAP
Erialamooduli üldained 7 EAP
Erialamooduli teoreetilised ained 8 EAP
Erialamooduli praktilised ained 50 EAP

Spetsialiseerumine A
Disaini suuna moodul 50 EAP
I Suunamooduli teoreetilised ained 12 EAP
II Suunamooduli praktilised ained 38 EAP

Spetsialiseerumine B
Konserveerimise/restaureerimise suuna
moodul 50 EAP
I Suunamooduli teoreetilised ained 12 EAP
II Suunamooduli praktilised ained 38 EAP

Praktikamoodul 36 EAP
Praktika ja praktilised projektid 33 EAP
Lõputöö praktika 3 EAP
Lõputöö 14 EAP

Õppekava õpiväljundid

Õppekava läbinu
- mõistab nahadisaini ja restaureerimise põhimõisteid, toimemehhanisme ja funktsioone ühiskonnas;
- seostab kultuuri valdkonna rakendusmehhanisme;
- suudab ammutada olulisimat eriala ajaloost ning rakendab neid teadmisi uuenduslike ideede teostamiseks;
- oskab koguda, selekteerida, analüüsida ja kriitiliselt hinnata erialast teavet ja kasutab teoreetilisi teadmisi praktikas;
- on võimeline genereerima loomingulisi ideid ja julgeb katsetada tehnoloogia ja kontseptsiooni osas;
- oskab erialases töös teadlikult valida ja kasutada sobivaid materjale ja meetodeid;
- mõistab ja rakendab disaineri/restauraatori ja kliendi vahelist suhtlusprotsessi;
- suhtub sallivalt erinevatesse kultuuridesse, hoiakutesse ja väärtushinnangutesse;
- on sotsiaalselt ja eetiliselt tundlik ning sekkub vajaduse korral kodanikuühiskonna protsessidesse erialaste vahenditega;
- on algatus-, organiseerimis- ja planeerimisvõimeline ning vastutustundlik, töötades üksi või meeskonnas;
- kasutab emakeelt ja vähemalt ühte võõrkeelt erialaga seonduvate probleemide üle arutlemisel kirjalikult ja suuliselt;
- on pädev töötama aksessuaari- ja köitedisaineri, stilisti, kunstiadministraatori või köite-, objekti- ja paberirestauraatorina;
- on kohanemisvõimeline uutes olukordades ning valmis elukestvaks õppeks




Vaata õppekavaaineid

eten