Kõrgem Kunstikool Pallas
Logi sisse

Õppekava: NAHADISAIN JA RESTAUREERIMINE 2009


Haridustase Rakenduskõrgharidusõpe
Kvalifikatsioon Rakenduskõrgharidusõppe diplom
EHIS kood 2267
Registreerimise kuupäev 23.08.2002
Õppekava grupp Kunstid
Akrediteerimise kuupäev
Akrediteeringu lõpp
Õppekava lühend 2267
Õppekava keel Eesti keel
Nominaalne õppeaeg 4 aastat
Õpingute üldmaht 240 EAP
Kohustuslike ainete maht 169 EAP
Spetsialiseerumiste maht 55 EAP
Kohustuslike vabaainete maht 16 EAP

Vastuvõtt

Keskharidust tõendav dokument, TKK sisseastumiseksamite edukas sooritamine ja vastuvõtt paremusjärjestuse alusel

Lõpetamisel saadud diplomi või kraadi nimetus

Rakenduskõrgharidusõppe diplom (nahadisain ja restaureerimine; spetsialiseerumine disaini või restaureerimise suunal)

Lõpetamise dokument

Rakenduskõrgharidusõppe diplom, akadeemiline õiend,
diploma suplement

Eesmärk

anda kvaliteetne rakenduskõrgharidus nahadisaini valdkonnas spetsialiseerumisega disaini või restaureerimise suunal;
2. tagada iseseisva mõtlemis- ning otsustus- ja kohane- misvõimega spetsialistide ja/või loovkunstnike järelkasv;
3. võimaldada mitmekülgsete erialaste teadmiste ja oskuste omandamist ning soodustada loovuse ja isikupära arengut;
4. luua valmisolek õpingute jätkamiseks magistriõppes, samuti pidevaks enesetäiendamiseks muudes vormides ning elukestvaks õppeks;
5. ühendada õppekavas erialatemaatika aksessuaari- disainist köitekunsti ja restaureerimiseni, mis on nahakunsti õpetamise valdkonnas unikaalne.

Kvalifikatsioon

kõrghariduse esimene aste,
Eesti kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase,
Euroopa elukestva õppe kvalifikatsiooniraamistiku 6. tase

Valikuvõimalused õppekava läbimiseks

Üldmoodul ja erialamoodul: kohustuslik.
Valik- ja vabaainete moodul: kohustuslik on valida 3 üldainete valikploki vahel (vt õppekava moodulid); vabaaineid on võimalik valida TKK-s pakutavate vabaainete hulgast (igal semestril ca 10 ainet) ja teistest kõrgkoolidest. Spetsialiseerumised: Enne valiku tegemist on üliõpilased üldmooduli raames saanud 6 EAP mahus mõlema suuna laiapõhjalise tutvustuse. II kursuse lõpuks peab üliõpilane otsustama, kas ta valib disaini või konserveerimise/restaureerimise suuna.

Õpingute jätkamise võimalused

magistriõpe

Õppekava ülesehitus

Õppekava (240 EAP) koosneb järgmistest moodulitest:
Üldmoodul 89 EAP
I. Teoreetilised üldained 38 EAP II. Praktilised üldained 51 EAP
Valik- ja vabaainete moodul 16 EAP
I. Üldainete valikplokid 8 EAP II. Vabaained 8 EAP


Erialamoodul 80 EAP
I. Eriala toetavad ained 18 EAP II. Erialaained 35 EAP
III. Projektid ja praktika 27 EAP

SPETSIALISEERUMINE A Disaini suuna moodul 55 EAP I. Disaini suuna ained 40 EAP
II. Lõputöö disaini suunal 15 EAP

SPETSIALISEERUMINE B Konserveerimise/restaureerimise suuna moodul 55 EAP
I. Konserveerimise/restaureerimise suuna ained 40 EAP
II. Lõputöö konserveerimise/restaureerimise suunal 15 EAP

Õppekava õpiväljundid

Õppekava läbinu
- mõistab nahadisaini ja restaureerimise põhimõisteid, toimemehhanisme ja funktsioone ühiskonnas;
- seostab kultuuri valdkonna rakendusmehhanisme;
- suudab ammutada olulisimat eriala ajaloost ning rakendab neid teadmisi uuenduslike ideede teostamiseks;
- oskab koguda, selekteerida, analüüsida ja kriitiliselt hinnata erialast teavet ja kasutab teoreetilisi teadmisi praktikas;
- on võimeline genereerima loomingulisi ideid ja julgeb katsetada tehnoloogia ja kontseptsiooni osas;
- oskab erialases töös teadlikult valida ja kasutada sobivaid materjale ja meetodeid;
- mõistab ja rakendab disaineri/restauraatori ja kliendi vahelist suhtlusprotsessi;
- suhtub sallivalt erinevatesse kultuuridesse, hoiakutesse ja väärtushinnangutesse;
- on sotsiaalselt ja eetiliselt tundlik ning sekkub vajaduse korral kodanikuühiskonna protsessidesse erialaste vahenditega;
- on algatus-, organiseerimis- ja planeerimisvõimeline ning vastutustundlik, töötades üksi või meeskonnas;
- kasutab emakeelt ja vähemalt ühte võõrkeelt erialaga seonduvate probleemide üle arutlemisel kirjalikult ja suuliselt;
- on pädev töötama aksessuaari- ja köitedisaineri, stilisti, kunstiadministraatori või köite-, objekti- ja paberirestauraatorina;
- omab kohanemisvõimet uutes olukordades ja on valmis elukestvaks õppeks.




Vaata õppekavaaineid

eten